コース概要
導入
- コミュニケーションが会社の成否を左右する
- 組織チームの進化
- 心の知能指数とは何ですか?
Communication
- コミュニケーションにおいて改善すべき領域を特定する
- コミュニケーション改善へのアプローチ
- 客観性を保つ(物事を個人的に捉えない)
- 本当に言いたいことを言う
- 感情の役割
- 共感の大切さ
チームワーク
- 効率的なチーム vs 非効率なチーム
- 共通の目標を特定する
- 個々のニーズを特定する
- 目標の設定と結果の追跡
- 相乗効果の実現
チームの管理
- リーダーの大切さ
- 責任を取る(問題を自分のものにする)
- 模範を示す
- 会議を短く、魅力的で魅力的なものにする
- 進捗状況の測定
- 将来のリーダーの育成
感情的知性
- 心の知能指数とは何ですか?
- 心の知能指数を測定する
- 感情を理解し、活用してより良い関係を築く
- チーム内の性格タイプを特定する
- 心の知能を養う -- ツールとテクニック
要約と結論
要求
- チームでの業務経験 。
観客
- チームリーダーとメンバー
- マネージャー
お客様の声 (7)
The trainer was making sure that everyone understood everything
Michael Seneke - Rolfes Leather PTY LTD
コース - Communication and Teamwork
emotional communication
vincent - Rolfes Leather PTY LTD
コース - Communication and Teamwork
Clear messages received and engaging
Andrew - Rolfes Leather PTY LTD
コース - Communication and Teamwork
All of it.
Denise - Rolfes Leather PTY LTD
コース - Communication and Teamwork
The interaction from the trainer with the attendees - he kept the mood light, which in turn encouraged participation. His knowledge on the subject is outstanding and this is one of the few training sessions where I honestly can say that I've learned a lot.
Tina Bezuidenhout - Rolfes Leather PTY LTD
コース - Communication and Teamwork
The way of presenting the material was very entertaining, it ensured that at least I was fully engaged.
Ron van Doremalen - GEA Refrigeration Netherlands N.V. IT
コース - Communication and Teamwork
Style of trainer although at time very fast and leaving littel rom for thinking. (not all can follow at his pace)