コース概要
統計が意思決定者に提供できるもの
- 記述 Statistics 基本統計 - どの統計 (例: 中央値、平均、パーセンタイルなど) がさまざまな分布に関連しているか グラフ - 正しく行うことの重要性 (例: グラフの作成方法が決定をどのように反映しているかなど) 変数タイプ - どの変数が扱いやすいか、Ceteris paribus、物事は常に動いている 3 番目の変数の問題 - 本当の影響力を持つ人を見つける方法
限られた情報での意思決定 どれだけの情報が十分であるかを確認する方法
- エラーがどのように加算されるか バタフライ効果
推定 独立した情報源と自由度
- 仮説検証の論理 何が証明できるのか、そしてなぜそれが常に私たちが望んでいることと反対になるのか(反証)
要求
優れた数学スキルが必要。基本的な統計学に触れること(統計分析を行う人々との共同作業など)。
お客様の声 (8)
The pace was just right and the relaxed atmosphere made candidates feel at ease to ask questions.
Rhian Hughes - Public Health Wales NHS Trust
コース - Introduction to Data Visualization with Tidyverse and R
We were using road accident data for practicals
Maphahamiso Ralienyane - Road Safety Department
コース - Statistical Analysis using SPSS
よく練られた、グレードの高い企画資料。
Andrew - Office of Projects Victoria - Department of Treasury & Finance
コース - Forecasting with R
Machine Translated
退屈ではなく、トレーナーは注意を引き続けることができ、トピックは深く取り上げられました。
Marta - Ministerstwo Zdrowia
コース - Advanced R Programming
Machine Translated
very tailored to needs
Yashan Wang
コース - Data Mining with R
The subject matter and the pace were perfect.
Tim - Ottawa Research and Development Center, Science Technology Branch, Agriculture and Agri-Food Canada
コース - Programming with Big Data in R
At the end of the class, we had a great overview of the language, we were provided tools to continue learning and were provided suggestions on how to continue learning. We covered AI/ML information.
Victor Prado - Global Knowledge Network Training Ltd
コース - R
That Haytham started with the basics and gave us enough time to do the examples and ensure that we were at the same page before we moved on to the next topic.